zondag 11 september 2011

Vandaag geen kaart maar een workshop

Ik heb naar aanleiding van mijn vintage album een workshop gemaakt.
Ik had deze gemaakt van een poop scoop zak, maar dacht dat moet ook gewoon kunnen.


Nu lag ik vannacht wakker en toen kwam mijn idee boven zetten, sliep natuurlijk heel laat maar dat geeft niet.
Ik wil dit graag met jullie delen.

Je begint met een vel cardstock 30,5 x 30,5 door de midden te snijden.


We gaan nu werken met het eerste stuk.
Eerst dubbelvouwen en dan 1,7 cm vanaf de dichte kant rillen.
Plak tussen de voorkant rechts een sierstrip.


Nu doe je wat lijm tussen de ril randen en met dubbelzijdig tape plak je de onderkant en de zijkant vast, de bovenkant blijft dus open.


Nu gaan we aan het werk met het tweede stuk cardstock.
Deze vouw je ook dubbel en op 1,7 cm. rillen vanaf de dichte kant.
Nu doe je weer lijm tussen de rilranden en plak hem dicht met dubbelzijdig tape op deze manier.



Pak nu de twee stukken samen en leg ze op elkaar en maak er gaten in.
En plak ze goed op elkaar.


Nu maak ik met Grunge papier een rug van 15,2 x4 cm..
Grungepapier is van Tim Holtz en heeft een rubber soort erin.
Zodat je rug steviger is, maar je zou ook stevig karton kunnen gebruiken.
Over het grungepapier plak ik nu een kleurtje plakken.
Maak er nu vier gaten in zoals op de foto.



Maak nu vier eyelets door die gaten en plak hem op de rug van je boekje.
Daar kan je dan een lint door heen halen en strikken.



Nu kan je twee tags maken.
De eerste maat is 16 x 11 cm en de tweede maat is 14 x 8 cm.
de grootste in de voorkant boven en de kleinste op de zijkant achter.
En versier het boekje en de tags naar hartelust.


Op deze manier lijkt het boekje het meeste op de poop scoop versie
Ik ga de mijne ook verder versieren en zet hem later gemaakt neer.
Ik hoop dat jullie de workshop leuk vonden en ik zou het fijn vinden dat als jullie hem meenemen een berichtje achterlaat.
Die vind ik altijd leuk om te lezen.



Liefs Marianne

4 opmerkingen:

  1. wat een leuke workshop Marianne Thanx en zal ik zeker een keer proberen!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke workshop Marianne!
    Die ga ik onthouden en binnenkort eens maken...
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed te volgen workshop Marianne, ga het zeker een keer proberen. Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel apart en mooi uit!

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne