vrijdag 28 oktober 2011

Workshop bloemen.

Ik krijg van veel mensen de vraag hoe ik mijn bloemen maak.
Ik zal het jullie proberen uit te leggen aan de hand van een workshop.
Dit zijn de malletjes die ik gebruik. Ze zijn al aardig kaal door het vele gebruik.
Ze zijn van Marianne design.
Je hebt 5 maten en per bloem gebruik je drie maten, dus je kan drie maten bloemen maken. Gebruik de drie grootste, middelste of kleinste.

Beinkt ze nu als je er een randje om wil, ik doe het even niet want ik ga met glitter werken als ze helemaal klaar zijn. Nu gaan we ze knippen en knip de grootste alleen door, haal bij de middelste één bloemblad er uit. En knip er bij de kleinste twee tussen uit.
Nu kan je de bloemen plakken. Je plakt het eerste op het laatste blad. Dus bij de grootste bloem krijg je vijf bloembladeren, de middelste vier en de kleinste drie bloembladeren. Gebruik wel hele goede lijm, die snel droogt.

Nu gaan we de bloembladeren ombuigen met een tweaser, ik gebruik gewoon een goedkoop tangetje van de Xenos. Alleen de randjes ombuigen.

Dan kan je nu de bloemen in elkaar plakken en op de volgende foto zie je de drie maten die je kan maken.
Nu gaan we het hart maken, dit doe ik met afval van de bloemen. Rol een bloemblad om een prikpen heen en plak het vast.  Knip het op lengte en plak het in de bloem.


En dan is dit het eindresultaat.
Je zou de bloemen nog dikker kunnen maken door bv. twee onderste en middelste lagen op elkaar te plakken, ik persoonlijk vind ze dik genoeg.
En je zou het hart kunnen veranderen, bv. met een meeldraad erin of anders.
En hieronder zet ik dan een kaart met een voorbeeld van de bloemen.
Het middelste bloemetje op de kaart dat is de grootste maat en die twee er om heen dat is de middelste maat.
Ik hoop dat jullie de workshop leuk vonden.

Groetjes Marianne




7 opmerkingen:

  1. Hoi marianne,

    prachtig en wat een werk!!
    thanx voor deze leuke workshop:-))
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat prachtig en wat lief dat je het hebt uitgelegd, zo duidelijk met de foto's erbij.

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig en wat een duidelijk uitleg.
    ziet er prachtig uit, ook je kaartje is weer een bjoetie!!

    fijn weekend annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooi kaartje weer marianne
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kaartje is dit.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en wat een werk je bloemen...daar moet je heel veel geduld voor hebben....maar dan heb je ook wat...haha.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marianne,
    wat een goed idee van jou om deze workshop erop te zetten!! Ik heb die mallen ook en nu zie ik dat ik teveel blaadjes voor de bloemen gebruik. Ik vond het al zo propperig en dik.
    Zo zie je maar weer wat geleerd!! Dank je wel. Trouwens schitterende kaart hoor met dat meisje.
    Groet van Alexan

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne