dinsdag 20 december 2011

Hoe een nestabilitie te verlengen en een kaart

Ik heb voor vandaag een kaartje met workshop.
Meestal heb ik met bepaalde plaatjes net niet de goede maat nestabilitie, soms zijn ze lang genoeg maar te breed op de zijkant. Ik ga jullie een manier laten zien hoe je een nestabilitie kan verlengen of verbreden.. Hier zie je dat de nestabilitie wel breed genoeg is maar niet hoog genoeg.

Plak de nestabilitie vast en leg aan het eind een stuk dik papier.

Haal hem door de machine heen, tot het punt dat je tegen het karton aan komt en dan draai je weer terug dus je draait de helft heen en terug. Haal hem eruit en knip het overtollige papier weg.


Je ziet dat je plaatje nu voor de helft gesneden is.

Nu gaan we de andere helft snijden.
Leg de mal op de volgende manier neer en zorg dat hij aan de achterkant in de gaatjes valt.
Plak hem even vast dan glijdt hij niet weg.
Op deze manier kan je hem op de goede lengte leggen.
Leg aan de gesneden kant het stukje karton er weer tussen en haal nu de ander helft door de machine. Zodra je weer het karton voelt terugdraaien en eruit halen.



Je krijgt dan uiteindelijk dit resultaat.


Zo zie je dat hij nu helemaal gesneden is. En hij heeft twee schulpen in de hoogte erbij



En nu heeft die wel de goede lengte voor je plaatje, Zo kan je heel veel verlengen, het gaat echter alleen op voor nestabilites met leuke randjes die zich steeds herhalen.
Rondjes of ovalen daar raak je de vorm mee kwijt.


Voor de kaart heb ik de lantaarn van Marianne design gebruikt en voor de rest is het wel duidelijk denk ik. Ik hoop dat jullie de kaart leuk vinden en de workshop snappen.
Groetjes Marianne

24 opmerkingen:

  1. jeetje das eigenlijk heel simpel zeg, goed idee joh, nou nog zo'n apparaat aanschaffen, al staat ie wel heel hoog op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk kaartje. Bedankt voor de tip en de goede uitleg!!!

    groetjes Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke kaart, lekker frisse kleuren en dankjewel voor de uitleg, een hele goeie tip.
    Groetjes,Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kaart Marianne...
    En wat een geweldig tip (zit er zelf ook vaak mee te worstelen).... bedankt voor je duidelijke uitleg.
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een supertip Marianne! daar was ik nog niet op gekomen! thanx a lot:0) Je kaart is weer zo lekker fris en vrolijk! superzzz
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supergoede tip van jou. Reuzebedankt voor het delen met ons. Ik moet zeggen, toen hij voor de helft door het apparaat was gehaald, zag het er ook al leuk uit. Zo kun je je nestabilitie ook gebruiken.....Een idee is geboren, haha!! Je kaart is idd lekker fris en vrolijk. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaart Marianne
    bedankt voor de duidelijke uitleg

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super dat je dit met ons wilt delen!!Thanks!!! Ga het vanavond meteen proberen, moet lukken met deze duidelijke workshop!! Je kaart is erg leuk, zoals hier boven al gezegd; erg fris! Met veel details, toppie!

    creatieve groetjes uit Ede

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke, vrolijke en gezellige kaart. Mooie kleuren die goed bij het plaatje passen.
    Bedankt voor je tip. Ik ken inderdaad probleem en ga het zeker eens uitproberen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor de tip! Die ga ik onthouden. Je hebt weer een prachtige kaart gemaakt!
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goeie tip, daar kunnen we wat mee!
    Je kaart is erg leuk, heel vrolijk en gezellig door de kleurtjes, maar de lay-out is ook super!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marianne,
    Wat een PRACHTIGE kaart.....lekker VROLIJK in al die roze en groene tinten.
    De workshop is helemaal TOP.....dus kom maar met de volgende ☺☺☺
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende kaart,leuke stempel,mooi ingekleurd.
    Prachtig papier en details.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alles weer mooi kloppend, knap gedaan en dat verlengen , bedankt voor je prima uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat is je kaartje leuk geworden in superleuke kleurtjes!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaart Marianne en super bedankt voor deze leuke tip !! Knuffie, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldige tip Marianne, super bedankt en je kaart is heerlijk fris en vrolijk!!!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marianne,
    wat een supervrolijke kaart is dit! En wat een goede tip! Ga ik zeker eens proberen, ik heb dezelfde snijmallen van Nellie als jij.
    Groetjes,

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een goede tip zeg .. dank je wel voor de uitleg! en het is een prachtig kaartje geworden ook nog.

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke vrolijke kaart.
    Bedankt voor de tip.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een vrolijke kaart. De workshop is duidelijk hoor. Mocht ik ooit ook een apparaat krijgen, dan zal ik em onnthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor de goede tip.
    Je hebt er een leuke kaart bij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi kaartje en bedankt voor de bruikbare tip, daar kan ik weer veel uit leren.
    dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een toppie tip. Zijn soms van die dingetjes. Ik had het laatst ook een paar keer passen die dingen niet om de afdruk heen. Dit is echt heel handig. Ga ik zeker uitproberen. Leuke kaart heb je erbij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne