zaterdag 25 februari 2012

Workshop bloemen Marianne design

Vandaag geen kaart maar een workshop.
Ik heb dit voor het eerst gezien bij Jose en ik vond de bloemen gelijk prachtig.
Heb haar gevraagd welke bloemen het waren en wil nu met jullie delen hoe je tot dit eindresultaat komt.

Dit zijn de mallen waar ik over schrijf.



Als je ze uitgesneden hebt dan leg je ze recht op elkaar.
Ik heb op de foto een zwart stipje gezet op de punten en tot daar knip je de bloem in door drie lagen heen.


Als je dat gedaan hebt dan zet je in het midden van het bloemblad op de verkeerde kant een streepje met een dunne pergamano bolpen of zoiets.


Dan ga je de bloem vouwen met de goede kant boven.



En dan gaat de pin er door heen.
En dan kom je tot dit eindresultaat.
Je ziet het er niet aan af wat de bloem wordt als je de mal ziet, maar met een beetje kunst- en vliegwerk kom je tot een mooi eindresultaat.


Ik hoop dat jullie het een leuke workshop vinden  en een fijn weekend.
Groetjes Marianne

28 opmerkingen:

  1. Wauw super zien ze eruit
    bedankt voor de uitleg
    fijn weekend groetjes marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk tutorial en heel duidelijk, weer iets geleerd !! Dank je wel voor het delen en een fijne zaterdag. Knuffie, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een leuk idee om bloemen te maken, goed weekend gr Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk, ga ik zeker eens proberen!

    Fijn weekend, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke mallen en goed uitgelegd. Gaan we zeker een keer uitproberen.
    Groetjes Ellen40

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel Marianne voor de duidelijke uitleg......maar ja.....nu de stansen nog ☺☺☺
    Nog een heel fijn weekend toegewenst.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedank voor de duidelijke uitleg Ik heb 'natuurlijk' net andere mallen van MD uit deze serie, maar wie weet kan ik daarbij ook deze kneepjes uitproberen.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marianne, wat leuk dat je je volgers wilt laten zien hoe mooi deze bloemen zijn geworden. Zo leer je weer een hoop van elkaar, en dat maak het bloggen zo leuk!!
    Dank je wel (ook voor je trouwe reacties op mijn blog!)
    Groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee wat leuk een WS en dit had ik niet achter de mallen gezocht, zo zie je maar, bedankt voor je uitleg!

    liefs Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie bloemen zo bedankt voor de uitleg
    gr mriiam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige bloemen . .zo zie je maar, dat je aan de mal niet kunt zien wat voor bloemen je er mee kunt maken . .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele leuke workshop, Marianne! Daar ga ik zeker iets mee doen!
    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dank voor de tutorial Marianne en een een enige bloem!!!

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor de goede uitleg van deze workshop, zijn zo hele mooie bloemen.....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk ik ga het zeker proberen bedankt voor de tip, gr Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super gaaf die bloemen. En een hele duidelijke uitleg, waarvoor bedankt. Nou heb ik weer wat op mijn verlanglijstje... :)
    Liefs, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw wat een prachtige bloemen kun je met deze mallen maken:0) bedankt voor de duidelijke uitleg!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor de duidelijke uitleg Marianne, ik heb die bloem mallen ook maar nog niets meegedaan, ga het zeker uit proberen

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er mooi uit!! Bedankt voor de duidelijke uitleg!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor de workshop zo vind ik de bloemen wel mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. helemaal top uitgelegd,je bloemen zijn mooi geworden.
    lieve gr Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, hartelijk dank om het met ons te delen. Helder uitgelegd, dus morgen hebben we weer wat te doen!
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bedankt voor je tutorial, mooi op de foto gezet en heel duidelijk!
    Ik hou het in gedachten!
    xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. en zo heb je in 1 keer de prachtigste bloemen. Maar dat lijkt me wel veel werk. Maar dan heb je ook wat. Veel mooier dan gewoon uit de mal.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben nog maar heeeeel kort je volger maar wat een leuke uitleg van de workshop ik ga er zeker mee aan de slag groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne