donderdag 5 april 2012

Van een JPG naar een PNG plaatje in Paint Shop Pro 9

Ik wil om te beginnen mijn nieuwe volgers welkom heten, ben er erg blij mee en het is altijd leuk om  reacties te lezen.
Ik heb vandaag geen kaartje maar een uitleg om plaatjes te veranderen van jpg in png.
Voor degene die dit programma heeft leg ik uit hoe het moet in PSP.
Als je plaatje een png (blanco achtergrond) is kan je plaatjes over elkaar heen plakken, en alles met elkaar combineren. (maskeren)

Open een plaatje in PSP9, ik heb deze geopend.
Hij heeft dus een witte achtergrond

Dan kijk je aan de linkerkant en open de toverstaf.


Klik nu met je muis in het witte deel buiten de ring.
Je ziet dat er nu een stippellijn om het witte deel komt te staan.


Dan ga je vervolgens naar
-        Bestand
-        Exporteren
-        PNG optimalisatie

-       
En dan zet je de eerste twee tabbladeren zo neer als ik op de foto heb gezet.



Dan klik je op OK en sla je plaatje even op een andere plaats op.
Als je nu wil sluiten in PSP dan vraagt hij weer moet ik wegschrijven, maar die kan je op nee klikken.
En als je dan alles goed gedaan hebt en je haalt even je nieuwe opgeslagen plaatje op in psp dan is dit je nieuwe plaatje met een transparante achtergrond.


Ik zal hier nog een plaatje neerzetten zodat jullie zien dat het ook werkt bij stempels.


Ik denk dat dit ook mogelijk is in de andere versies van PSP, maar dat is even zoeken dan voor jullie.
Want dat zit alles natuurlijk weer net op een andere plaats allemaal.
Ik hoop dat jullie het een leuke uitleg vinden.

Fijne dag allemaal.
Groetjes Marianne

9 opmerkingen:

  1. duidelijke uitleg ik ga het zeker proberen
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uhm...tja ik heb helemaal niks met die programma's. Maar wel leuk een keer weer is wat anders. En ik geloof best dat er mensen zullen zijn die hier wel veel aan hebben!

    Je begint je berichtje met dat je het erg leuk vindt om reacties van anderen te lezen. Ik vindt jou reactie's op mijn blog ook altijd erg leuk! Helaas heb ik zelf niet zoveel tijd om te bloggen. Maar als het even kan....dan ga probeer ik ook alle blogs die ik volg af te gaan! Dus vandaar niet altijd een reactie van mij, maar ik doe me best! ;-)

    Groetjes Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marianne ik vind het super dat je alles met ons wil delen alleen ben ik niet zo goed met de computer dus ik ga zeker aan Cindy vragen of ze er mee wil helpen,eigenlijk heb ik wel al veel van heer geleerd.Dank je wel voor je uitleg. Ik vind je geweldig liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marianne,
    Ik heb het met paintshop pro X4 uitgeprobeerd en daarop werkt het ook hoor!
    Hele duidelijke uitleg.

    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat ga ik eens even proberen :D Ik ben er wel eens mee bezig geweest. Het lukte wel maar niet zo heel mooi. Ik ben erg benieuwd!!
    Bedankt voor de uitleg!
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marianne, je uitleg is Helemaal Top. Nu de uitwerking nog.Hihihihi Groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marianne ik vind dit helemaal te gek die uitleg en ja ik ga het zeker proberen ,heel erg bedankt als het gelukt is laat ik het zeker weten veel groetjes Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks je goeie uitleg heb ik nog geen kaas van gegeten, maar dat geeft niet ik vind het super leuk dat je dit met andere wilt delen.
    THANKS Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marianne....
    iedere keer als ik weer even moet spieken hoe het ook al weer moet, vergeet ik een reactie te plaatsen....
    Super bedankt voor deze uitleg.... het werkt perfect!!!!
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne