dinsdag 16 april 2013

For a sweet friend en workshop bloemen

Ik heb mijn tweede kaartje af voor het Crealies blog.
Ik ben daar de hele maand guestdesigner.


 Ik heb deze keer gekozen voor de kleuren groen blauw.
De bloemen die je ziet dat zijn bloemen van twaalf lagen dik.
Je krijgt ze anders nooit de hoogte in.
Ga hier ook de workshop er van voor jullie neerzetten.
Heb de borderrand nummer 23 weer gebruikt, alleen nu de andere kant.
Staan twee randen op één mal. 



Dit zijn de mallen die ik heb gebruikt.
Ze zijn hier te koop:






En dan hier de workshop hoe ik de bloemen heb gemaakt.


Om te beginnen heb ik deze mal er voor gebruikt.
Ik ga hier een kleine en grote bloem mee maken.


Heb de een na grootste bloem acht keer uitgedraaid en die gebruik ik met de een na kleinste vier keer voor de grootste bloem.
De kleiner bloem is de een na kleinste 6 keer.
Denk er om dat je karton niet te dik is want je kan het dan bijna niet meer buigen.
Ik heb 160 gram gebruikt, dat gaat prima.


 Dan ga ik ze met inkt een kleurtje geven


En vervolgens maak ik met een scherpe Pegamanopen een lijntje over ieder bloemblad in het midden over de volle lengte, op de achterkant.
Ik hoop dat het zichtbaar is op de foto.
Dan buig je de bloemen dubbel en ga je het midden opbollen.


Dan heb je dit en die plak je in elkaar.
De acht grootste onder en de vier kleintjes er in voor de grootste bloem.
En wel iedere bloem schuin op elkaar plakken.
Voor de kleine bloem gewoon de 6 kleine paarse schuin in elkaar plakken.


Dan nog even de puntjes met inkt aantippen, geeft net een leuker effect, want dan worden die donkerder.
Leuk bloemenhart er in plakken en je bloem is klaar.
En dan is dit het eindresultaat.

Zoals jullie weten heeft de Crealies bloemenmal altijd vier bloemen op een mal staan.
Ga nu nog wat bloemen laten zien en dan zet ik wat ik gebruikt heb van groot naar klein.
Dus als er staat 0, 8, 4, 0, dan heb ik er 8 van de een na grootste gebruikt en 4 van de een na kleinste.
De grootste en de kleinste maat heb ik dan niet gebruikt.


 4, 4, 4, 0


4, 4, 4, 0


4, 4, 4, 0


2, 4, 2, 0
Zo zie je dat ik de hele kleine niet gebruik, maar als je een beetje speelt met die mallen dan zijn er en heel hoop mogelijkheden.
Ik heb ze ook nog niet allemaal uitgeprobeerd.
Ik hoop dat jullie de workshop leuk vinden en een fijne dag.
Groetjes Marianne

48 opmerkingen:

  1. Wauwwwww schitterend mooie kaart heb je gemaakt Marianne en wat een mooie bloemen heb je gemaakt van de mallen. Fijne dag, Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende kaart en ook zulke mooie kleuren gebruikt, de uitleg van de bloemen is ook fantastisch.
    Ga er zekere mee aan de slag en bedankt
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Marianne en de bloemen zijn prachtig gemaakt.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart en een hele goede uitleg hoe je de bloemen maakt.Heel erg bedankt ga het nu toch een keertje proberen.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi kaartje zeg ! Prachtig die heldere kleurtjes.
    En bedankt voor je tutotial met de bloemen. Die zijn ook heel erg mooi.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave kaart en je uitleg over de bloemen vind ik super, ga het zeker proberen,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart heb je weer gemaakt zeg! En de bloemen zijn ook heel mooi. Wel veel werk hé, maar mooi.
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh je kaart is prachtig, en dan die mooie duidelijke workshop erbij, dank je wel!
    grts
    frouwke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterend kaartje heb je gemaakt, ik vind het een bjoetie! En die bloemennnnnn... gaaffffff. Super mooi

    Gr Antoinette
    http://antoinettecreacards.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kaartje is weer beeldschoon en met deze duidelijke uitleg van de bloemen moet het ons ook gaan lukken, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig hoe dit er weer uit ziet Marianne, en wat zijn die bloemen mooi gemaakt. En van deze kleuren combi krijg ik nooit genoeg. Lekker knallen...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een prachtige kaart en supermooie bloemen!!
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wowwww wat een gave bloemen zeg!!

    Xx Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow dat is lekker computeren, wat heb jij weer een schitterende kaart gemaakt Marianne, zo mooi, dan laat je ons ook nog eens zien hor je al die gave bloemen van Crealies maakt.
    Super van je , en je kaart die zou ik inlijsten.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterende kaart Marianne, fantastische kleuren en schitterende bloemen, echt weer zo gaaf gemaakt! Dank je wel voor de heldere uitleg!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wooww wat een super mooi kaartje weer, geweldig!!!
    En je bloemen zijn ook prachtig!!! Goeie uitleg, dank je wel!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterende kaart Marianne, mooie kleuren en wat een gave bloemen heb je ons laten zien....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fantastic card and your flowers are stunning^_^
    Big hug my friend^_^
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een schitterende bloemen en zo mooi gemaakt, prachtig, supermooi kaartje, knuf, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wauw, wauw Marianne wat heb je dit super uitgelegd en wat zijn ze supermooi, wel een werkje maar dan heb je ook wel wat. Je kaart is werkelijk prachtig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. echt gaaf die bloemen zo Marianne en wat fijn dat je ons dat zo laat zien,toch weer een stimulans om het ook te proberen, bedankt voor het delen, groetjes Jeannette

    en trouwens hartstikke leuk dat je volger bij me bent geworden, ikke blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig weer allemaal Marianne...dankjewel voor de uitleg, super!
    Je kaart kan ik niet meer inlijsten...doet Corrie al hahaha!
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prahtige kaart en mooi van kleur.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een beeldschone kaart, en wat een mooie uitleg wat je allemaal met die bloemen kan doen.
    groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige bloemen. Eens kijken of me dat lukt met een stsmpin up bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een onwijs mooie kaart en tuto over de bloemen Marianne!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gaaf hóór die bloemen.
    Ik ga het ook eens proberen.
    Bedankt en groeten

    WIL

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooi kaartje. Prachtige felle kleuren. De bloemen zijn ook beeldschoon. Gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wowww,wat is dit een schitterende kaart,lief afdrukje,mooi papier en details.
    En de kleuren zijn zo mooi.
    Wat geweldig zeg die bloemen.


    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Marianne,

    Wat maak jij prachtige bloemen leuk dat je laat zien hoe je die kan maken ik ben gek op bloemen maken vind het altijd een uitdaging.
    Ik heb eens op je blog gekeken wat een prachtige dingen staan daar op zeg ik kom zeker nog eens kijken.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fijn de uitleg van de bloemen... ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een hele mooie kaart Marianne!! En de uitleg van de bloemen is helemaal duidelijk!!! Ze zien er super uit!
    Groetjes, Yvonne (DT Crealies)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha Marianne,
    Superkaart en wat een mooie workshop. Ik heb de onderste mal, dus ik ga dat zeker eens proberen!!
    En misschien kan het ook met een andere di ik ook heb.
    Fantastisch idee!
    Lieve groet,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een prachtige kaart, hele mooie kleuren en die bloemen heb je heel mooi gemaakt, bedankt voor de uitleg!

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Schitterende kaart en je bloemen zijn prachtig. Bedankt voor het uitleggen.
    Gr. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig die bloemen!! Super van je dat je dit ook weer met ons deelt!! Je kaart is weer een plaatje zeg!! Ik hou van groen.....Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een SUPER kaartje à la Marianne.
    Bedankt voor de uitleg.....heel erg duidelijk.
    Enneh.....2 randen op 1 mal!!!.....en een tussen-stukje wat ook te gebruiken is.....dus eigenlijk 3 randen op 1 mal.
    Liefs Wilma ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een mooie leuke kaart met geweldige kleuren en stempel. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een schitterende kaart! Die kleuren zijn zooooo mooi samen!
    En jeetje, jouw bloemen!!! Wat zijn ze PRACHTIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Marianne,
    Wat een mooie kaart heb je weer gemaakt. De bloemen zien er prachtig uit. Ik ga het ook een keer proberen, ik heb genoeg bloemenmallen van Crealies in huis, dus aan de knutsel dan maar. Bedankt voor je heldere uitleg maar of mijn bloemen ook zo mooi worden??? Ik ga mijn best doen.
    Groetjes Mirande

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Je kaart is echt prachtig. De kleuren zo mooi bij elkaar. De kaart is erg mooi gemaakt. Leuke details. Prachtig. De bloemen zijn supermooi gemaakt. Groeten Trijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ziet er geweldig uit...heb ook crealies mallen...moet zeggen ze doen het nog steeds goed..met snijden..zijn super mallen.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat zijn je bloemen weer mooi Marian. Ook geweldig die uitleg erbij. Ik gebruik ze momenteel niet, maar zou ze zo weer gaan gebruiken. Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lindas e preciosas flores. Obrigada pelo tutorial, amei.
    Beijo.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een leuke bloemen heb je gemaakt! En je kaart is ook prachtig!
    Groeten Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een gave bloemen. Bedankt voor je uitleg, ga ik zeker een keer gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. prachtig die bloemen!!
    ik ga dat ook eens proberen te maken!

    groetjes Relinde

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne