donderdag 13 juni 2013

Love blooms were kindness is planted en workshop bloemen maken.

Er is en wedstrijd op Het Freubelstraatje en die duurt de hele maand juni.
Dit is mijn bijdrage voor de wedstrijd.
De sketch heb ik er ook voor gemaakt en die zet ik er bij voor jullie.
Gewoon de sketch maken is voldoende
Op de kaart zit één bloem en ik wil jullie uitleggen hoe die in elkaar is gezet.

.8


Heb de bloem eerder gemaakt en die knipte ik gewoon met de 
hand en een stempeltje er op, dus lang niet zo scherp als deze bloem.
Kon er geen goede mal voor vinden.
Heb er nu deze mal voor gebruikt, hij is er echt perfect voor.
Waarom ik dat niet eerder zag weet ik ook niet maar ineens viel het kwartje.


Maar daar deze al gedaan is ga ik het uitleggen aan jullie aan de hand van de oranje mal.


Je draait de mal 20 keer uit en gebruikt alleen de twee kleinste maten.
Op deze manier wordt de bloem een leuk maatje die je ook nog op een kaart kwijt kan.
Je vouwt van iedere maat er 15 dubbel


Plak er drie tegen elkaar en dan op een ongevouwen plakken.


Dus je krijgt er 5 bloembladeren van iedere maat


Plak de grootste bloembladeren nu netjes op een rondje van 2,5 cm. ongeveer.
En haal er dan een touwtje door, door die gaatjes in deze mal lukt dat perfect 
en blijven de touwtjes mooi op hun plek, precies in het midden.



Nu het volgende.
Ik heb hiervoor heel dun band gebruikt.
Je maakt lapjes van 10 x 10 cm. ongeveer, en pakt precies het midden van dat lapje.
Draai hem rond en maak even vast met een draadje.
Als je dat gedaan hebt dan knip je het onderste stuk onder je draadje er af.



Dan ga je ze tussen je bloem plakken, je hebt er precies vijf ruimtes voor.


Nu weer een rondje er op en de vijf kleine bloemen er op plakken.
Deze plak je over het het oranje band.


Plak er daarna weer een rondje op en knip de bloem bij.
Dan kan je het bloemhart er op plakken.
En klaar is je bloem.



Ik heb deze twee uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik de bloem op de kaart mooier vindt, maar de werkwijze blijft gelijk.
Hoop dat jullie de workshop leuk vonden en groetjes Marianne

42 opmerkingen:

  1. Ziet er super mooi uit..en je bloem die gemaakt heb..top!

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marianne, een super mooie kaart heb je gemaakt. En je bloemen schitterend zijn ze, wat mooi gemaakt.Toppertjes meis. Fijne dag, groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kaart en wat zijn je bloemen mooi gemaakt zeg.
    groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer een prachtige kaart en wat heb je de bloem mooi gemaakt leuk dat je er de uitleg bij hebt gedaan best veel werk hoor veel liefs Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg leuk, marianne. ziet er allemaal erg mooi uit
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig kaartje en wat leuk die uitleg van de bloemen.
    Moet toegeven dat ik de bloem op de kaart mooier vind

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende bloem op een schitterend kaartje, de uitleg is duidelijk maar lijkt mij wel een boel werk haha,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk kaartje met prachtige schets.
    Ook je bloemen wauw wat zijn die superleuk.
    Groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterende kaart meis, knuf, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende kaart met prachtig kleurwerk en een super mooie bloem!!

    liefs annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dit er weer prachtig uit Marianne! Ongelooflijk hoe mooi jij ze altijd weer uit je handen tovert! Geweldig en ook zo'n duidelijke uitleg over de bloem! Dank je wel!!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een schitterende kaart. En wat mooie die bloemen.
    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi kaart en een hele leuke sketch ik heb hem opgeslagen ;)

    En die bloem....Fantastisch!!!

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig mooie kaart Marianne en de bloem is echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtig kaartje en een fantastische bloem en uitleg hierover. Maar die op je kaartje vind ik het mooist. Super gedaan!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een ontzettend mooie kaart Marianne. Ik pak zelf niet snel oranje voor een kaart maar van deze combi ben ik helemaal weg.Je hebt ook weer een prachtige sketch gemaakt,ik heb hem opgeslagen en die tutorial voor die bloem is helemaal leuk.Ik vind idd het exemplaar op je kaart ook mooier maar er zijn dus meerdere mogelijkheden,dank je wel voor alle inspiratie,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige kaart Marianne. De afbeelding is erg mooi. Weer prachtige kleuren en erg mooi gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Wat heb je die mooi gemaakt!
    Je kaartje is super!
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, ik vind juist je tweede bloem super!!! Heel leuk gedaan! En mooi met zo'n resin flower in het midden om af te werken.

    Je kaart is ook mooi!!! Leuke sketch heb je gemaakt ;-)

    Liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige kaart!! En wat een werk voor één bloemetje.... maar hij mag er dan ook zijn. Super!! Bedankt voor de uitleg!
    xxx Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kaart en heel mooi gekleurd en die bloem is super.

    XXX Dorothy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een beauty van een kaart en de bloemen zijn prachtig.de uitleg is ook erg duidelijk bedankt hiervoor Marianne.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige kaart en die bloem... schitterend!!
    groetjes
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig kaartje Marianne, mooie kleurtjes en wat een supergave bloem heb je gemaakt, vind die op de kaart ook het mooist....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige kaart is het weer en die bloem ziet er wel heel super uit .
    bedankt voor de uitleg
    Groetjes marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige kaart Marianne, wat een duidelijk en heldere uitleg van de bloem hij is echt prachtig en bedank weer voor je sketch.


    Liefs LOuise

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schitterende creatie Marianne! Geweldig mooi meis en die kleuren spatten echt van het beeldscherm af. xxx Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige kaart.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schitterende kaart Marianne, en de bloem wat super heb je die gemaakt.
    groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuk kaartje! De bloem is echt prachtig Marianne.
    Gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een schitterende kaart! Mooie vrolijke kleuren en ik ben weg van het schattige afbeelding! Een leuke sketch en wat heb je een prachtige bloem gemaakt! Wat een werk! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schitterende kaart Marianne en super uitleg van de bloem maken!

    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Whaw, die bloem!!! Prachtig!
    Wat een mooie kaart weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Marianne,

    Wat een super mooie kaart heb je gemaakt prachtig is die bloem zeg en wat een duidelijke uitleg hoe je die kan maken super hoor.

    Lieve groetjes marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hoi hoi Marianne,
    wat een schitterende bloem,
    fijn dat je deze werkwijze met ons hebt willen delen, bedankt!
    Je kaartje is ook weer super geworden!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wat een prachtige bloem, en het kaartje vind ik ook helemaal top1

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat is dit weer schitterend gemaakt Marianne, de uitleg van de bloemen , héél lief van je, ze zien er prachtig uit.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tjeetje wat een werk Marianne, maar wat schitterend gedaan!
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  39. prachtige kaart Marianne alles past heel mooi bij elkaar.
    en gaaf hoe je die bloem hebt gemaakt.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een prachtige kaart Marianne!! en die bloem is wel erg gaaf...

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtige kaart Marianne, bedankt voor de uitleg v/d bloem, succes met de challenge meis
    Grtjs Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Geweldig. Dank voor de uitleg!!

    Gr. GZ

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne