vrijdag 22 april 2016

Proficiat met een tutorial


Voor vandaag een kleine tutorial van een kaart.
Snij om te beginnen 2 stukken cardstock van 15 cm. x 30 cm.
Die stukken ril je op 7,5 cm., 15 cm. en 22,5 cm..


Dan ga je het eerste stuk designpapier 
inplakken, zoals op de foto hieronder.
En op de buitenflappen dubbelzijdig tape.
Dit wordt de achterkant van je kaart.


De foto hieronder wordt je voorkant.
Ik plak eerst designpapier in het midden.


Dan ga ik met een Crea-Nest-Lies mijn raamwerk er uit halen.


En dan ga ik mijn frame er voor maken.
Heb hier drie maten voor gebruikt van de Crea-Nest-Lies XXL.
De foto hieronder zijn de twee kleinste maten.


En bij het paarse framerandje heb ik de grootste 
en kleinste van de drie gebruikt.
Plak nu ook designpapier op de rechter- en linkerkant.


Dan ga je de decorette 3 keer uitdraaien tot je 
de goede maat hebt om dat open raamwerk te vullen.
Dit moet je twee keer doen, dus 6 maal uitdraaien.


Die raamwerken ga je volgens de foto hieronder er achter plakken.


Nog even wat leuke plaatjes op je achterkant toevoegen.


En vervolgens plak je de zijkanten op elkaar.


Dan is dit het resultaat.


Heb de zijkanten bewust losgelaten, zodat ik nu de On the Edge 
randen er in kan schuiven en vastplakken.
Ik heb er randen in gedaan, maar je zou ook een tag er in 
kunnen schuiven, staat ook erg leuk.


En dan is dit je eindresultaat.


Dit is mijn uitwerking opgepimpt.





Crealies items:

   

   

   

   


Fijne dag en groetjes, Marianne

7 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan en bedankt voor je goede uitleg. Ik vroeg me alleen af hoe je zo'n lange decoreren krijgt. Heb je ze iets over elkaar heen geplakt zodat het een lange wordt want als je ze drie x stanst heb je drie korte stukjes toch?
    Ik hoor het graag van je want zoiets zou ik wel willen namaken.
    Groetjes zjoke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke ik heb de laatste stukjes over elkaar geplakt, zo kan je lengte maken.. Zie je vanzelf als je het uitdraait.
      Groetjes, Marianne

      Verwijderen
  2. Bedankt voor de prachtige tutorial,ga hem zemer maken.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goede uitleg voor een prachtige kaart, zeker het proberen waard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi kaartje Marianne...wat gaaf gedaan met het doorkijkje van het raamwerkje...een SUPER mooi geheel...bedankt voor de duidelijke uitlag...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige creatie heb je gemaakt,
    en heel leuk dat je zien hoe je zon kaart maakt.

    Groetjes Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi,wat leuk dat je langs komt op mijn blog en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat. Berichten zijn erg leuk om te lezen. Vind je mijn kaarten mooi, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.
Groetjes Marianne